Eindelijk is het zo ver!!!

23 augustus 2015 - Renesse, Nederland

Zoals veel van jullie weten moet ik voor mijn opleiding (Zeevaartschool) gaan stage varen als Maritiem Officier(stuurman en machinist). Begin december heb ik gesolliciteerd bij de Holland America Line. En ben aangenomen. Daarom ga ik de komende vijf maanden varen op het schip de ms Westerdam. Waar ik heel veel zin in heb. Begin juni heb ik het schip de ms Prinsendam bezocht in IJmuiden en later de ms Rotterdam in Rotterdam.

Aanstaande vrijdag is het dan eindelijk zo ver dan begint het grote avontuur. Met een vlucht naar Seattle vertrek tijd 10:55 met united airlines en een overstap in Chicago waarna ik aankom in Seattle. na een nachtje in een hotel mag ik de volgende dag in alle vroegte (kwart voor zeven) klaar staan in de lobby van het hotel om aan boord te gaan.

Langzaam aan begint m'n koffer steeds voller te raken. is toch nog best wel lastig dat inpakken van wat moet je nou meenemen en wat niet en dan hopen dat ik straks geen overgewicht heb.

Het Vaargebied van de westerdam is in september vanuit Seattle vertrek op zaterdag. zijn we eerst een dagje op zee waarna we op maandag aankomen in Juneau Alaska, dinsdag: Glacier Bay, woensdag: Sitka, donderdag: Ketchikan en vrijdag: Victoria en dit rondje vier keer. Eind september vertrekken we dan vanuit Seattle naar Fort Lauderdale een reis van twee weken door het Panama kanaal. De rest van mijn stage zitten we dan in de Caribbean met weer op zaterdag vertrek vanuit Fort Lauderdale en zondag op zee. maandag: Grand Turk, dinsdag: San Juan, woensdag: St. Thomas, donderdag: op zee, vrijdag: Half Moon Cay (Privé eiland van de HAL) en op zaterdag weer in Fort Lauderdale.

Jullie kunnen mij volgen via AIS data van het schip via de volgende link: http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:224930/mmsi:244128000/vessel:YN512541

1. Fam. van de Ven:
    26 augustus 2015
    Willem ontzettend veel plezier en geniet ervan en een hele leerzame stage.
  2. Henk van Dijk:
    26 augustus 2015
    Willem heel veel plezier en maak er een mooie tijd van!!
  3. Marja Verweel:
    27 augustus 2015
    Heel veel plezier en geniet ervan
  4. Lydia Verbiest:
    29 augustus 2015
    fijn dat je ons op de hoogte hield tijdens je reis. Nu ben je inmiddels in het red lion hotel renton aangekomen in Seattle. Eerst ff slapen na een lange reis (24 uur na vertrek uit Renesse). Daarna aan boord op de Westerdam. Veel plezier. we kijken uit naar je volgende bericht. :-) groetjes van ons allemaal.
  5. Opa en oma:
    31 augustus 2015
    Leuk dat ik je kan volgen
  6. Helga Goedert:
    1 september 2015
    Wir wünschen Dir stets eine ruhige fahrt auf der prinsendam. Wir werden deinen blog verfolgen und an Neujahr werden wir in Renesse, und hanna im meer, an dich denken.
    Familie Goedert