Daar gaan we weer!!!

7 februari 2017 - Renesse, Nederland

Eindelijk is het weer zover, m'n tweede stage staat voor de deur aan boord van de MS Rotterdam. Aanstaande zaterdag om 16:25 vlieg ik naar Miami samen met een klasgenoot waar ik mee aan boord zit. Zondag om 7:15 moet ik klaar staan in het hotel om richting het schip te gaan in Fort Lauderdale. Eerst anderhalve maand cruisen in de Caribbean naar onder andere; San Juan, Tortola, St Johns, Kingstown, Bonaire, Aruba, Ocho Rios, Grand Cayman, Bridgetown en ga zo maar door. Daarna maken we een oversteek naar de middellandse zee, om daar een cruise te maken richting Rotterdam vanuit Barcelona langs; Marseille, Monte Carlo, Civitavecchia, Livorno, Cagliari, Gibraltar, Heulva, Lisbon, Vigo, Portland en Le Havre. Rotterdam is de zomer thuishaven. Van hieruit maken we reizen naar onder andere Sint Petersburg, Copenhagen, Tallinn, Helsinki, Stockholm, Bergen, Stavanger, Kristiansand, Flåm, Trondheim, Ijsland, Schotland. M'n laatste cruise is richting Boston langs Bergen, Ijsland, Groenland, Canada. Na 6 maanden aan boord stap ik 2 Augustus van boord in Boston.

Ben ondertussen druk bezig met al m'n spullen verzamelen. Al m'n examens op school zijn al afgerond. Stagecontract is binnen net zoals m'n takenboek. Dus alleen nog m'n koffers verder pakken en ik ben er klaar voor. Heb er weer super veel zin in.

Willen jullie het schip volgen dat kan via deze Link:

1. Jan en Wouta:
    Hoi Willem,
    Wij wensen je een behouden vaart. Ik zal je wel missen hoor.
    Lieve groetjes Wouta
  2. Fam. van de Ven:
    7 februari 2017
    Ontzettend veel plezier aan boord en werk ze! tot kijk

veel groetjes Fam. van de Ven
  3. Annelies van Wijngaarden:
    7 februari 2017
    Willem, geweldig, je kiest weer het ruime sop en je gaat
    een hele hoop zien, naast the Caribean nu ook Europa
    en zelfs als uitvalsbasis straks ons eigen Rotterdam.
    Hard werken en genieten. Veel plezier. Annelies
  4. Pieter Bas:
    7 februari 2017
    Goeie reis en geniet ervan!
    Groet!
    Pieter Bas en familie
  5. Rob Tholhuijsen:
    Willem,
    Heel veel plezier met dit grote avontuur. Hou ons maar een beetje op de hoogte.
  6. Linda:
    He Willem,
    Suc 6 met pakken en maak ee maar weer een toppie half jaar van als je in Rotterdam afgemeerd ben komen we zwaaien. Gr
  7. Iwan en Ellen:
    Hoi Willem,

Veel plezier op deze reis. Geniet ervan.

Groeten van,
    Iwan en Ellen
  8. Roos:
    10 februari 2017
    Heel veel plezier met je prachtige stage.
  9. Joop Verkuil:
    10 februari 2017
    Hallo Willem, spannend zo'n reis! Geniet ervan en we horen graag je verhalen als je terug bent. Joop en Marion
  10. Lydia Verbiest:
    13 februari 2017
    Hey Willem, plaats lekker veel foto's op deze site, al is het maar om ons op dit moment lekker te maken met het zonnetje daar. Veel plezier en geniet ervan.