We zijn er

31 augustus 2015 - Juneau, Alaska, Verenigde Staten

Na een vermoeiende vlucht vanaf Schiphol naar Chicago en een tussenstop van 3 uur die goed te doen is als je moet wachten voor de douane. Door naar Seattle waar ik een nachtje in een hotel verbleef en de volgende morgen om 6:45 klaar moest staan om aan boord te gaan.

Na een ritje van een half uur eindelijk bij het schip aangekomen. De eerste dag is nogal druk, groot schip en moeilijk de weg vinden. Na de nodige presentaties en cursussen, en een korte rondleiding gehad te hebben over het schip met naar welk redding vlot je moet (heel geruststellend). Na het volgen van het New Employee Orientation Program (NEOP) mag je dan eindelijk aan de slag. Ondertussen zijn we al vertrokken vanuit Seattle.

Op zondag eindelijk aan de slag in de machinekamer met het vinden van alle nooduitgangen en kijken waar ze uitkomen en daarvan een plattegrond maken. Het schip is ondertussen al lekker aan het stampen en rollen door het slechtere weer, waarna je te horen krijgt over het PA System dat het nog slechter gaat worden.

Vannacht is de tijd verzet naar de Juneau tijdzone dus lekker een uurtje langer blijven liggen. 's ochtends van m'n kamergenoot te horen gekregen dat in de tijd dat hij aan boord zit het 's nachts nog nooit zo'n slecht weer is geweest en dat hij amper heeft kunnen slapen, (terwijl ik heerlijk heb geslapen). Na vandaag in de machine kamer lekker bezig te zijn geweest met het verder invullen van m'n plattegrond en de nooduitgangen wezen opzoeken ook op de schoorsteen wezen kijken wat echt een gaaf uitzicht is. Nu effe naar de kleermaker en wat cursussen maken doe ik jullie de groeten uit Juneau

1. Rudi Hambüchen:
    Hallo Willem,
    habe den Link von Uschi+Monika erhalten.
    Finde es toll, so über Deinen Reise-Verlauf zu erfahren.
    Ich wünsche Dir alles Gute für den neuen Lebensabschnitt
    und den beruflichen Herausforderungen.
    ......und allzeit ruhiges Gewässer.
    Viele Grüsse
    Rudi Hambüchen
  2. Leendert Verbiest:
    1 september 2015
    Ben blij dat je in ieder geval alle nooduitgangen kunt vinden.
    Succes. En als je dan toch bij de schoorsteen komt maak eens wat foto's van die schuit.
  3. Henny en Ria:
    1 september 2015
    Leuk om je zo te volgen Willem, succes en we hopen mettertijd idd ook wat foto's te zien verschijnen!!# we zijn erg benieuwd!!
  4. Guy en Annie:
    1 september 2015
    He Willem, fijn te horen dat het goed met je gaat.
    Je hebt precies uw draai al een beetje gevonden.
    Zat sinterklaas niet op de schoorsteen, ah, nee, das in spanje zeker, hi hi.
    Doe het nog goed daar, maar daar twijfelen we zeker niet aan.
  5. Jur:
    1 september 2015
    goed te weten al die nooduitgangen.. Markeer ook ff een plekkie voor jouw eigen duikuitrusting have fun dude
  6. Ben en Lian:
    2 september 2015
    Hoi Willem, goed te horen dat tot op heden alles goed is verlopen. En inderdaad zoals je Pa schrijft, een kiekie vanaf de schoorsteen
    Lijkt me geweldig mooi vooral voor de thuisblijvers zoals ik. En vergeet geen kiekie van je zelf als je je uniform hebt. Groet Lian en Ben
  7. TMK:
    3 september 2015
    Groet terug!
  8. Opa en oma:
    3 september 2015
    Ha die Willem,

Wat een avontuur. Wij volgen je op je reis en hopen nog veel leuks van je te horen
  9. Linda:
    11 september 2015
    He hallo daar wereld reiziger.
    Wat leuk om je belevenissen te lezen. Wat ben ik benieuwd naar je foto's van Alaska. Ik zou dat ook wel eens willen zien.
    Het zal ook wel even wennen zijn geweest. Inmiddels ben je ook alweer 3 weken weg denk ik zo maar. De dagen vliegen hier en dat zal bij jouw ook wel zo zijn. Fijn dat je goeie zee benen hebt. Ik moet er niet aan denken. Ik ben twee keer met de boot naar Londen geweest en twee keer was de ruimte heeeeel klein. Wat een ellende mij dus niet gezien om een poosje lekker te gaan varen. Maar voor jouw geniet ervan en uiteraard veel werk plezier. Gr vanuit het Goudse.