Reis nummer 2

8 september 2015 - Sitka, Alaska, Verenigde Staten

We zijn ondertussen bezig aan reis nummer twee. Het leven aan boord begint steeds meer te wennen. Ondertussen heb ik bijna al m'n uniformen zodat ik ook in de passagiers gedeeltes mag komen. Ben net heerlijk wezen eten in het Lido Restaurant met een heel gaaf uitzicht. Mag deze reis ook overal aan wal aangezien ik afgelopen zaterdag m'n I-95 heb gekregen in Seattle.

Aanstaande donderdag beginnen we met de motor overhaull van Diesel Generator 2 een V12. We gaan hem helemaal uit elkaar halen en zorgen dat hij er de komende tijd weer tegen aan kan.

We waren vandaag in Glacier Bay, ben boven op de schoorsteen gaan kijken naar het prachtige uitzicht. De foto's volgen later.

Gisteren hebben we de Sea Cross over schoongemaakt. Doordat Alaska heel schoon water heeft met veel leven erin komt deze vol te zitten met allemaal mosseltjes. Dit moet eruit voordat we naar warmer water gaan anders raken steeds alle filters verstopt. Dus volgende week de andere Sea Cross over schoonmaken. Toen we klaar waren ben ik eindelijk van boord geweest in Juneau. Lekker een hamburger  gegeten aan het water met uitzicht over de baai en de watervliegtuigen die daar opstijgen.  Daarna naar de Viking Lounge (met gratis wifi) een drankje met z'n alle gedaan. En effe de social media bijgewerkt.

Morgen zijn we in Sitka en de dag erop in Ketchikan, en de dag daarop in Victoria waar ik ook weer effe van boord af ga. Zal later als ik gratis Wifi heb een aantal foto's online gooien

Zal snel weer wat proberen te schrijven.

1. Henk van Dijk:
    9 september 2015
    Ben best wel een beetje jaloers op jou lijkt mijn kei gaaf wat jij allemaal te doen hebt mooi werk jonge!!!
  2. G. Lenters:
    9 september 2015
    Dit zal een heel ander leven zijn dan aan vaste wal in Renesse. Veel succes verder