Laatste reis naar Alaska

19 september 2015 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Vandaag zijn we voor de laatste keer vertrokken naar Alaska. Ondertussen zijn we nog steeds bezig met de overhaul van DG2, we zijn hem ondertussen wel terug in elkaar aan het zetten. De eerste cilinder voeringen zitten er alweer in. Vandaag hebben we ook de US Coast Guard aan boord gehad. Na een Fire Drill en een Abandon Ship Drill weer terug aan het werk. Ben de afgelopen twee dagen druk bezig geweest met het reviseren van de aanzet lucht kleppen. wat toch nog lastig kan zijn met alle o-ringen die helemaal zijn uitgedroogd en je er niet uit krijgt.

Ondertussen heb ik ook m’n formal uniform zodat ik met de formal evenings ook naar boven mag. Afgelopen donderdag heb ik dat dus ook gedaan, hartstikke leuk. ook naar een show geweest in het Vista theater.

Deze week ga ik maandag weer in Juneau van boord af (zal dan weer wat foto’s op Facebook zetten), en vrijdag in Victoria. Met de dag daarop de laatste keer in Seattle, waar ook de Kapitein, Staff Chief engineer en de Chief Engineer naar huis gaan en weer nieuwe aan boord komen. Dan vertrekken we eindelijk naar de Caribbean.

Voor nu was dit het weer

1. Jan en Wouta:
    20 september 2015
    Hoi Willem,
    Wat super om jou ervaringen te lezen. We vinden het geweldig om op zo'n manier op de hoogte te blijven. Zitten momenteel in Turkeye op vacantie. Harstikke fijn dat je de volgende reizen in de Cariebien zijn. Hartelijke groetjes dikke knuffel Jan en Wouta
  2. G. Lenters:
    20 september 2015